I Gävle

Nu har jag tagit mig till Gävle. Sitter vid mina föräldrars oerhört långsamma dator med modem. Hela dagen har gått och jag har i princip inte gjort någonting. Burit över några få kassar med kläder till mitt nya hem men det är också allt. Har mest känt mig olustig och illa till mods, oroat mig för min framtid och för att jag snart måste flytta igen. 

Bränner en massa pengar också, eftersom jag inte har någon ork att engagera mig i att laga mat och äter alla mål ute. På vägen hit gick jag förbi en kinarestaurang och köpte med mig mat som jag åt på Centralstationen i Uppsala till ljudet av en hemlös man som låg på bänken bakom min och snarkade. Glamoröst.

Väl i Gävle infann sig den vanliga känslan av hur skönt det är att ha flyttat härifrån. Snappade som vanligt åt mig stadens gratistidning,
Nöjesmix, som jag läste på bussen hem till föräldrahemmet. Och undrade varför jag ens läser den. Tidningen består av lokalannonser, urtrista vimmelbilder på folk jag inte känner, några reportage jag inte läser och sista sidan som till största delen upptas av en av dessa brudar (ja, det är nästan uteslutande tjejer) som älskar att dissa allt och alla. Och som en liten bonus fick man även veta att hon fått jobb på Tjallamalla, vilket nämndes på två ställen, båda gångerna utan att det hade något med den övriga texten att göra. Grattis.

Nu dissar jag också. Det är inte bra. Ju mer man dissar ju osäkrare är man. Det kanske är för att jag är i en lite jobbig period. Jag gillar inte folk som dissar, folk som snackar skit bara för sakens skull. Alltså, det kan ju vara kul bland nära vänner om man gör det med glimten i ögat, men dessa som snackar skit om allt och alla - med allt och alla kan jag bara inte med. Börjar bara undra över vad som sägs om mig när jag inte är där. Dessutom har jag aldrig träffat någon som verkar vara nöjd med sig själv och sitt liv och har bra självförtroende som håller på så. Det är bara osäkra personer som försöker hitta fel på andra för att vara mer rätt själva. Synd.

Nu ska jag sova. I min systers säng. Hon är i Guatemala så jag tror inte att det gör något. Trivs inte i mitt flickrum. Det är fortfarande tapetserat i mörkblått. Jag sover inget bra i mörka rum. Behöver ljus. Och Isabelles duntäcke. Ses imorgon. Godnatt!     

Kommentarer
Postat av: David

Allt löser sig till det bästa genom att jag och Johanna adopterar dig. Så kan du fungera lite som en piga och fixa mat och städning och sånt.
Bra va?

2006-04-08 @ 12:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback