Lovely Scottish!

Låg nyss och slözappade i soffan när jag fastnade vid European Poker Tours, inte för att jag är intresserad av poker, utan för att det var en skotte som kommenterade. Tror till och med att han var från Glasgow. Helt underbart att lyssna på. De senaste dagarna har jag tänkt massor på att åka tillbaka dit, jag saknar det verkligen. Får se om det blir min plan b om jag inte kommer in på KTH i höst.

En rolig grej var att den stackars översättaren inte visste vad skint betydde, så han skrev bara ordet inom citationstecken då kommentatorn skämtade om att han skulle döpa sin dotter till det. (skint = pank)

Nu ska jag sova. Men kanske läsa lite först. Har börjat på 'Den vidunderliga kärlekens historia' av Carl-Johan Vallgren, den verkar lovande. Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: annelie

bättre det än att skriva "beigel" (bagel) (oh the joys of beverly hills!)

2006-04-16 @ 10:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback