Pirogbak och klipp

Dagen började med att far och jag for till Maxi för att handla ingredienser till de underbart goda piroger som Linnéas mamma Anita gav mig receptet till igår. Sen satte vi igång med bakande och lagandet. Bra blev det.

Efter lunch skjutsade far ner mig på stan och jag hann äntligen med att svänga förbi banken för att beställa ett nytt visakort. Det blev nämligen något fel på mitt gamla efter Paris så det går inte att handla med det i vissa affärer då de numera inte verkar vilja knappa kort, mycket irriterande. Eller kanske bra. Jag har nog sparat en del pengar på det. Jag har aldrig kontanter på mig och nu är få köp så motiverade att de tål de fem minuters eftertanke som en tripp till en uttagsautomat ger. Det sista jag behöver just nu är mer prylar som måste flyttas från ett högst temporärt boende till ett annat.

Tillbaka till den egentliga anledningen till att jag åkte ner på stan - jag skulle klippa och färga håret. Det var ett tag sen. Klippt blev det i och för sig inte mycket. Bara lite toppar och lite mer uppklippt för att försöka få mitt mycket konstiga underhår att locka sig. Det är nämligen rakt medan det övre håret nästan är korkskruvslockigt. Why? Färg blev det också. Mörkare brunt med några ljusare slingor. Och nej! (Tänk inte ens tanken.) Inte sådana där anskrämliga blekta slingor högst upp. Några testar i mitten av håret tonade i en ljusare nyans av brunt. Jag är nöjd. Fick även med mig lite styling; 

Dynamic Loop, Goldwell (ska göra mitt hår lockigare hoppas jag)
Curl Definition Treatment, Goldwell (inpackning)
Locktång, Goldwell (följde med på köpet, undra hur många gånger jag orkar använda den)

Nu ska jag läsa bok, sen sova. Måste upp tidigt imorgon för då bär det av till Uppsala för flytt. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback