Jullov!

Nu är jag hemma i Gävle. Kom hit i lördags kväll med all min smutstvätt, en massa pocketar och ingen mattebok. Det visar ungefär hur jag tänkt spendera mitt jullov, jag ska umgås med familj och vänner, läsa böcker och inte plugga. Detta blir även sista inlägget i bloggen på ett tag, tänkte ta paus från den och hela internet också och till och med telefonen när jag åker till Frankrike på fredag, det ska bli så skönt! 

Tentafesten hos Kristin blev lyckad även om jag inte vet hur bra hennes föräldrars lägenhet klarade sig, vi var tre tappra själar som lyckades ta oss vidare in till stan och Debaser Medis efteråt, smög in utan att betala på Guilty Pleasures som faktiskt var riktigt kul, det spelades cheezy musik precis som utlovat.

Sist ett litet tips, som jag fått från
Annelie, för dem som har mycket dötid på lovet. Last.fm. Ange en artist du gillar och de börjar spela något du kanske också skulle gilla, kul idé (även om tipsen oftast var något jag redan kände till alternativt helt befängda)! Finns en massa andra funktioner också men jag orkar inte utforska vidare nu för jag är ledig, på riktigt.

Igår var vi hos mormor och morfar, jättemysigt. Drack mormors enbärsdricka och fick med mig en flaska hem, världens godaste! På kvällen åt vi risgrynsgröt och knäckemacka med julskinka och fransk(!) senap, sen klädde vi granen. Gäller att hinna med allt svenskt julfirande innan vi åker, för sen blir det fransk jul. Undra vad det innebär? Det var så länge sen jag firade där, tror det var 1992, så jag kommer inte ihåg, kanske berättar om det när jag kommer hem. 

Puss och God Jul!  


Kommentarer
Postat av: annelie

ja men det är ju för att du har sån koll på musik redan!
grejen är ju att det finns en programvara som man laddar ner som sen kontunierligt uppdaterar vilken musik just du lyssnar på, och utifrån det kan man få "bättre" tips.

du kan ju engagera dig i det framåt sommaren när du har tid. (jag har ju egentligen inte tid, men du vet.. tentaplugg..)

ja, vad innebär fransk jul? jag önskar mig en uppdatering om det framåt.. ja.. åre? du kan ju berätta i liften annars!

M ska ha åre-förkör hela lördagen innan bussen går, hohojaja!

Postat av: Mattias

Åh, vad har du för användarnamn på last.fm?
Jag heter oestrogen där. Skulle vara intressant att se vad våra taste-o-metrar visar. :)

2007-01-15 @ 12:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback