Cyklar och Tuva

Igår lagade jag (läs: lämnade in hos CykelViktor) min cykel. Den har varit paj typ sen jag fick den men jag har liksom lärt mig trixen för att den ska halvfungera ändå för att slippa fixa den. Men nu funkar den alltså på riktigt, och den går som på räls, det är en sån fröjd att cykla numera, nästan så att jag längtar till att få cykla till jobbet imorgon, nåja, kanske inte ändå. På vägen hem från jobbet nyss kom jag på att den inte fått något namn än, förmodligen för att jag inte har tyckt så mycket om den. Före denna hade jag Bettan I, som numera ligger i Glaveån och Bettan II som står utanför mitt hus men är aningens svårmanövrerad. Innan jag hade hunnit tänka ut något ballt namn så poppade namnet Ingrid upp i mitt huvud, vet inte varför, men nu heter hon i alla fall så.

Appropå namn, så fick Therese och Fredde en Tuva i fredags, stort grattis till dem! Måste hitta några lediga dagar så jag kan åka hem till Gävle och hälsa på den nybildade familjen. Therese är den första i min närmaste bekantskapskrets som fått barn, det känns lite läskigt eftersom jag är så långt därifrån själv, men mest kul förstås!

Update: Hittade just en bild på världens sötaste
Tuva!

Kommentarer
Postat av: frida

va?! ahhhh, en liten tuva, antligen! du maste halsa jattemycket fran mig om du kommer ihag, nar du ser dem! nu langtar man ju annu mer efter att aka hem! hihi

2006-07-11 @ 00:58:37
Postat av: sandrine

frida: kolla bilden då! kanske hur söt som helst!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback