Det lutar åt sabbatsår, fan!

Igår natt loggade jag in på studera.nu efter att Johanna sagt att antagningsbeskeden hade kommit upp där. Höll tummarna medan jag långsamt scrollade ner, men icke! Ligger som trettiåttonde (38) reserv till 79 platser på naturintaget och artonde (18) till 41 på sam. Det ser inte ljust ut om man säger så. Jag ska självklart tacka ja och hoppas på ett mirakel, men det lutar ju åt ett sabbatsår och intensivt pluggande till högskoleprovet. Hoppas bara att det inte höjts nu också, det låg på 1.4 förra året, måste kolla upp det. Jag låg som sjätte (6) reserv till 94 platser på öppen ingång men jag tror inte att jag vill gå det.

Jävla skit alltså, jag som hade tänkt ha en massa bra planer om jag inte kom in, men i nuläget har jag bara några lösa idéer, långt ifrån en färdig plan. Sa upp mig från jobbet för några dagar sen också, jobbar sista dagen senast den 29 augusti. Men det gör i och för sig inget eftersom jag flyttar från stan hur det än blir.

Aja, jag får se det från den ljusa sidan, det finns (nästan) alltid en sån, jag kan göra vad jag vill!

Kommentarer
Postat av: annelie

vi hittar på nåt!
jag ska nog inte gå maskinteknik, känner mig inte redo att hoppa på en lång utbildning..
kanske matematik grundkurs i höst, och sen nåt annat i vår..
you know, det löser sig..!

2006-07-14 @ 15:22:31
Postat av: sandrine

va? har du kommit i då? och jag som känner mig jätteredo kommer inte in, snart är jag arbetslös, kul. skitkul, verkligen. nu ska jag ringa till Maxi i Gävle och tigga om jobb, lycka till till mig! förresten, kan jag komma måndag-tisdag eller?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback