Helg i Gävle + Framtidsfunderingar

Var i Gävle i helgen och hade hur trevligt som helst, känns inte alls lika hemskt att flytta tillbaka dit nu.

Åkte dit efter jobbet i fredags, åt middag med familjen på kvällen sen blev det en liten pubrunda med Jennie, Anders och Emil.

Lördagen spenderades först på stan med Frida och Mattias m fl, jagandes present till Tuva. På kvällen förade vi hos Mattias med Hanna, sen gick vi till Nivå. Där hade vi, eller i alla fall jag, jättekul. Träffade en massa människor jag inte sett på hur länge som helst och stämningen var på topp.

Söndag var bakisdag. Isabelle och jag bakade kladdkaka, åt lunch, fikade, åt tacos och kollade på Armbryterskan från Ensamheten, Nip/Tuck och K Special Extra: Punk Attitude. Det var underbart att få spendera lite kvalitetstid med sin älskade syster.

På måndagen gjorde jag lite nytta, ringde till HiG och till Magnus på Maxi ICA i Gävle. Skulle återkomma till båda så jag vet inte mycket mer om min framtid nu än jag gjorde innan. Tog en cykeltur till Therese och hälsade på Tuva efter lunch. När Isabelle slutat jobbet kom hon förbi hemma och hämtade upp mig, så cyklade vi ner på stan och handlade på systemet. Vidare till Isabelle och Lina som bor i en lägenhet i stan över sommaren. På kvällen var det fest där och jag fick äntligen träffa Isabelles kompisar som jag bara sett på kort i flera år. Mycket trevligt var det!

Så nu ser jag faktiskt fram emot att flytta till Gävle. Ska bli skönt att träffa familjen oftare och att ha sina gamla vänner i samma stad igen. Fast å andra sidan kommer jag ju att lämna massa nya vänner här. Svårt det där.

Skickade in min ansökan till HiG idag, hoppas bara att jag kommer in nu! Har lyckats peppa mig själv från att ha avskytt Gävle till att vilja bo där igen, jag är verkligen mästare i optimism. På mindre än ett halvår har jag först vänt en Stockholmsflytt till något positivt och nu gjort samma sak med Gävle. Det går ju alltid att hitta något positivt, det krävs bara att man letar lite extra ibland.

Dock har jag inte helt givit upp hoppet om Stockholm och KTH, David tipsade mig om att jag borde gå på uppropet, så det gör jag nog. Här kommer en lista på fördelarna med de båda städerna/skolorna.

Stockholm/KTH 
Konsertutbudet, i alla fall bättre än i Gävle
Shoppingen
Samma skola/klass hela utbildningen
Bättre studentliv?
Ny stad/Spännande stad
Har några vänner där också och de blir fler snart

Gävle/HiG
Familjen
Gamla vännerna
Mycket mer ekonomiskt
Bra skola
Pappas mat

Kommentarer
Postat av: annelie

ifall du ska gå på uppropet kan du ju gå på mottagningen i stadshuset på söndagen. 14.00, liksom
ska man så ska man.
nu basunerar iofs kth ut att "reserver ska ej komma på uppropet, vi gör ett stort överintag, blabla", men gå ändå om du känner för't!

2006-07-28 @ 15:35:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback