Roskilde 2006

Kom hem från Roskilde igår. Det var den bästa festival jag någonsin varit på. Här kommer en sammanfattning i listform.

Årets...
...bästa
Wolfmother, vilken glädje! Vilken energi! Vilken musik!
...sötaste Sångaren och gitarristen i Amplifier. Iförd grön keps som skymde ögonen såg man bara hans långa svarta hår och hans, genom hela konserten, stora leende. Underbart!
...upptäckt Lady Sovereign. Den bruden är min nya idol. Så Cool. Är 20, ser ut som femton. Fan att jag inte har råd att köpa skivan nu!
...gladaste Sångaren i Shout Out Louds. När de spelade hiten, som jag inte kommer ihåg vad den heter, log han så mycket att han fick svårt att sjunga.
...besvikelse Ingen Passenger. Genomled hela Deftones konsert, eller så illa var det inte men inte heller särskilt kul, i förhoppningen att Maynard skulle komma upp på scenen och de skulle göra Passenger. Så blev det inte, dåligt, synd, skit.
...sorgligaste Goldfrapp inställt. Fem minuter EFTER utsatt speltid kom en nisse upp på scenen och sa att Allison var sjuk. Visste de inte det innan?
...torraste Tool. Faktiskt. Hade väl inte väntat mig roligt mellansnack eller en Maynard som bjöd på sig själv, men vafan. Att stå bakom trummorna och vägra publiken närbilder på scenen känns bara löjligt. Dessutom var konserten i kortaste laget.
...trängsel Arena. Först The Streets, sen Arctic Monkeys. Två konserter jag verkligen sett fram emot förstördes av ett allt för litet tält. Ljudet utanför var kasst och man såg inte scenen. Tråkigt.

...grannar Våra. Vilka pärlor, de höjde verkligen stämningen från första dagen.
...smartaste Tjejpissoaren inne på området. Bestod av en avskärmning mot ett plank, innanför; en ränna med steg på sidorna. Skönt att slippa stå i kö!
...godaste Spaghetti och köttfärssås 35 dk. Alltid.
...mest välkomna Solen. Befarade ännu ett år med lera. Så blev det inte. Vädret lämnade inget i övrigt att önska.
...brattigaste Ståndet där man kunde köpa en bratthink festivalstyle. En flaska sprit, en flaska virke, muggar och is i en påse. Vem kunde motstå?
...kex Riddaren.
...skönaste Annas och min simtur i sjön.

Kommentarer
Postat av: annelie

såg du Tiga?

2006-07-04 @ 17:05:59
Postat av: frida h

honey, kul att du hade kul!! onskar jag ocksa kunde ha akt..
hur pinsamma var GnR?? laste i aftonbladet att axl behover ta syrgas mellan latarna, var det sant??

2006-07-04 @ 17:13:50
Postat av: Maria

Jaha, nu har jag hittat hit också. Lagom sent:) Läget? Skönt med sommarlov kan jag tänka mig. Vad ska du hitta på mer i sommar, jobb? SJälv har jag ju precis kommit tillbaka hit från semester i sverige. Aja, hoppas allt är bra. Kram!

Postat av: Don Marcus.

Anekdotaren höjer alltid stämningen! Tummen har blivit bättre btw.

2006-07-05 @ 15:35:27
Postat av: sandrine

annelie: Nej, lyssnade lite innan, tror inte det var min grej, dessutom krockade det ju med Tool.

frida h: Alltså, Gun's är ju Gun's är ju Gun's. Och de har ju låtmaterialet på sin sida om man säger så. Sen att Axl gick ut och fick lite syre (antar jag) och kanske lite botox också mellan varven medan vi fick lyssna på gitarronani får man väl acceptera. Faktum kvarstår, de rockade!

Maria: Bättre sent än aldrig! Det är flippin' burgers resten av sommaren nu, lagom kul. Men man får väl skylla sig själv om man spenderar först och jobbar sen. Hur är Disney då? Trivs du fortfarande lika bra?

Don Marcus: Anekdotaren, vilken kille! Men du, pajkade jag verkligen tummen så illa? Det var inte meningen, fast vad ska man säga, Hips Don't Lie eller Buns Of Steel hade nog passat bättre här, ja...

2006-07-06 @ 10:46:37
URL: http://sandrine.blogg.se
Postat av: Don Marcus

Var väl lite halvsurt att köra hem men nu är tummen bra iaf.

2006-07-09 @ 19:02:33
Postat av: sandrine

Don Marcus: Ja, själv fick jag åka X2000 första klass nästan hela vägen hem, det var lite jäsigt! Vad händer nu då, blir det några fler fesivaler för dig i sommar?

2006-07-12 @ 14:18:17
URL: http://sandrine.blogg.se
Postat av: Bäbis-Johan

Du borde lyssna på Riverside, med tanke på ditt intresse för progressiv rock (tool)
Ha det :)

2006-07-22 @ 01:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback