Västerås?

Nu är det fler som vill åt mig. Har fått info om en utbildning på Mälardalens Högskola som låter intressant, Civilingenjör i Samhällsteknik med Beteendevetenskap. Tyvärr låter ju inte Västerås som den mest upphetsande stad man kan tänka sig att bo i. Alltså, jag har aldrig varit i stan, känner ingen som varit i stan (vad jag vet) och visste inte ens var den låg förrän jag kollade eniro. Det sistnämnda är ju lite pinsamt med tanke på att det inte alls ligger långt härifrån, närmare bestämt en timme och 20 minuter med tåg. (En timme från Stockholm och två och en halv timme från Gävle, det är lite illa.)

Det kan ju dock vara så att det är världens bästa stad och att jag är världens mest fördomsfulla men just nu känns Västerås ungefär lika lockande som Åmål. Däremot är ju utbildningen lockande, mycket faktiskt. Låter jättebra att kombinera studier i samhällsteknik med beteendevetenskap. Nu blir det ännu svårare att bestämma sig, ska jag välja den utbildning som låter bäst eller den stad jag vill bo i eller ska jag vänta ett år för att kanske få gå på KTH?

Om någon bor i/känner till något om Västerås får den hemskt gärna höra av sig till mig!

Ska undersöka saken bättre imorgon, nu ska jag göra mig i ordning för Mojitokväll med Anna.

Kommentarer
Postat av: annelie

jag har varit i västerås, hälsade på en söt snubbe där en gång. det är väl en fin stad, liksom. lite som uppsala kan jag tänka mig. i ärlighetens namn var jag ju fakiskt inte så mycket på stan..
åk dit och kika runt? som du sa - det tar inte lång tid med tåg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback