Är du pk?

Första gången jag hörde uttrycket 'pk' i modern tid (läs: de senaste fem åren) tog det några sekunder innan jag förstod vad det betydde. Anledningen är förmodligen att det för mig har haft en helt annan betydelse. Det var någon gång i mellanstadiet man kunde få frågan; Är du pk? Eftersom man inte hade en aning om vad pk var för något svarade man nej och fick då till svar att 'Haha, du är alltså inte påklädd?'. Nästa gång man fick frågan var man ju förberedd och svarade självklart ja. Frågaren skrattade ännu mer och svarade 'Jaha, så du är privatknullare?' Detta var en typisk lek man höll på med i mellanstadiet, därav modnadsgraden.

Men nu betyder alltså pk, politiskt korrekt. Hur länge har det haft den betydelsen? Någon som vet? Någon som använde det när jag gick i mellanstadiet, någon gång i mitten av 1990-talet?

För övrigt använder jag fortfarande inte uttrycket pk i sin, förmodar jag, rätta betydelse, mest för att jag inte är särskillt pk själv. Jag tycker att politiskt korrekta personer är ganska anala.

Kommentarer
Postat av: annelie

jo.. visst är du "pk".
homosexualitet, allas lika värde, osv.. de allra flesta är nog pk, man måste ju anstränga sig för att Inte vara det! :-)

Postat av: sandrine

alltså, jo, det är klart att jag värnar om allas lika värde o s v. men med pk menar jag folk som inte kan skämta om saker. jag kan skämta om det mesta. det är inte särskillt pk.

f ö tror jag att de som inte kan dra politiskt inkorrekta skämt inte är särskillt övertygade om det de tror på. om man är det är men ju säker på att alla fattar att det är just ett skämt.

2006-06-03 @ 10:06:09
URL: http://sandrine.blogg.se
Postat av: annelie

yeah, i'm with you.
HAHA, isf är jag inte alls pk.
pedofilskämt hela dagen!
apropå det så läste jag i tidningen att en grupp pedofiler i holland har startat ett parti..
huvudfrågor: sänka åldersgränsen till 12 år, allra helst ta bort den helt. och göra det lagligt att ha sex med barn.
eeh, känns som om de inte är helt seriöst.. eller så är holland snart pedofilernas förlovade land??
var det inte en feeeet härva i frankrike/nederländerna för ett tag sen? par hade sålt sina kids för småpengar, typ ett pkt cigg osv.. sick!

nog om det.

jag går på lunch om nio minuter! jag har lunch på helgerna! 12-13.30 å andra sidan jobbar jag ju 8-20:15..

2006-06-03 @ 11:51:33
Postat av: annelie

fö tror jag att du skulle ha gillat klubb ace som jag var på i lördags..
de hade ett electro-golv! bl a har dj coolof (vilket namn..??) från the knife kört där..
kika på hemsidan www.klubbace.se !

2006-06-03 @ 11:54:49
Postat av: frida h

lyckans ost du ar da som ska aka!!! jag maste va i skolan, men jag hade meeeer an garna hankat om jag kunde...
vet du forresten att idag ar det 6/6-06....? huuuuuuuu...laskigt va? hahaha
nu ska jag gora laxor. fuck
puss puss puss och bit luv

2006-06-06 @ 16:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback