Fredag: Stockholmsshopping + Arches

I fredags tillbringade jag dagen i huvudstaden innan jag flög till Skottland. Hade tänkt hälsa på lite vänner men det visade sig att de flesta var upptagna eller inte i stan. Detta resulterade i shopping, för vad gör man annars i Stockholm själv?

Gick raka vägen från Centralen till NK, efter att ha lämpat av mitt bagage i en förvaringsbox, där testade jag  en alldeles för dyr
Eye and Lip Contour Balm från Sisley och tröstköpte istället Crabtree & Evelyn's ljuvliga Rosewater and Glycerine Hand & Body Lotion

Vidare till Birger Jarlspassagen där jag lunchade på Depå i sällskap av Karin Boye. Mätt och belåten fortsatte jag in på MrsH där jag köpte en burk Smith's Rosebud Salve och Creme de Coco schampo och balsam från Bumble and Bumble, åh vad gott jag kommer att lukta!

Efter denna spree, gick jag tillbaka mot Gallerian där jag skulle träffa Annelie lite senare, fast besluten att inte köpa något mer. På vägen låg en liten Antikaffär där jag hittade en underbar silverberlock men lyckades övertala mig själv om att fyrahundra kronor var i dyraste laget. Ångrar mig lite.

Väl inne i Gallerian traskade jag runt i affärerna utan att hitta särskilt mycket av intresse. Ett gul-grön-randigt linne från Zoul/MQ, sådant som jag redan har två stycken av i andra färger, slank med. Annars inget.

När Annelie kom åt jag världens (näst efter Ben & Jerry's och all glass i Italien) godaste glass från Montis, valnöt och creme caramel, (mums!), medan Annelie åt soppa.

Vid halv sju tog jag mig tillbaka till Centralen, hämtade bagage och vidare till Cityterminalen för att ta mig till Skavsta. Tack flygbussarna för att ni finns! Läste hela vägen, i bussen, på flyget och på tåget. Vid tolv kom jag äntligen till Glasgow.

Amanda kom och mötte mig på Central Station, så himla kul att träffa henne igen (!), och vi tog en snabb promenad till Blue Sky för att lämna min packning, sen samma väg tillbaka och in på The Arches. Denna kväll hade de en klubb som heter Blitzkrieg Bop, tyvärr inte så välbesökt. Det var bara två, av sju tror jag, av rummen som var öppna. Synd. Så var det ett The Smiths/Morrissey-wannabe-band som spelade. Men vi hade ju varandra och det räckte bra. Var lite trötta efter resan och hade mycket att prata om så det gick ingen nöd på oss. På vägen hem stannade vi för en macka på vårat gamla Subway. Kände inte igen en käft och de var dåliga på att göra mackor, inga Sandwich Artists. Ingen kärlek som Amanda sa. Men det var gott ändå. Sen bar det av till Blue Sky igen för en god natts sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback