Konserttips inför Roskilde

Tänkte bidra med lite konserttips inför Roskildefestivalen nästa vecka. Jag lämnar de uppenbara som Tool, Arctic Monkeys, Guns n' Roses, Goldfrapp, The Streets och Roger Waters. De vet ju alla redan om att de MÅSTE se.

Mitt första tips är att redan äga en biljett eftersom festivalen nu är utsåld!

dEUS (B)
Helt underbart artrockband, tyvärr också relativt okänt. Det är ibland poppigt, ibland rockigt, ibland lite konstigt men alltid väldigt bra. Melodier som sätter sig utan att för den skull vara repetitiva. Ett av mina absoluta favoritband faktiskt. Spelar på torsdagen, Arena 20.00.

Wolfmother (AUS)
Hänvisar till föregående inlägg, måste ses! Spelar på söndagen, Odeon 16.00.

Amplifier (UK)
Har jämförts med Tool och Soundgarden, använder 52 (!) effektpedaler. Det krävdes lite letande för att få tag på deras musik, men det var det värt. Jag tycker att de påminner mycket om Peach, Justin Chancellors (Tools basist) förra band. Spelar på lördagen, Odeon 02.30.

Radio Soulwax present Nite Versions Live, 2 Many DJ's, Justice (B)
Har släppt världens bästa mixtape; 'As Heard on Radio Soulwax, Pt. 2'. Dansmusik där man för en gångs skull känner igen låtarna, använder mycket rock. Tyvärr spelar de exakt samtidigt som dEUS, HUR kunde det hända??! Jag vet inte hur detta kommer sluta, troligtvis kommer jag att slita mig i två bitar. Fan. Spelar på torsdagen, Metropol 20.00.

JR Ewing (N)
Såg dem som förband till Coheed and Cambria (som f ö har ställt in sin spelning) och de var bättre än huvudakten. Norrmännen manglar post-hardcore som är roligare live än på skiva. Spelar på fredagen, Odeon 20.00.

Gå in på
Roskildes hemsida för mer detalierad info. Om någon har tips på annat man borde se är det mycket välkommet!

Kommentarer
Postat av: annelie

och och och!

Tiga (Can) (23.00 metropol, lördag)
OCH Sigur Rós (arena 22.30 tors)
Gogol Bordello (arena 14:00 fre) är en upplevelse. inte för musiken, men showen och all fart.
KAIZERS ORCHESTRA!!!! (17:00 orange, fre) åh shit. rockigt, bra live, nej - bättre live än så. norska absurda texter..

Tiga, Sigur Rós (kan iofs tänka mig att de är tämligen tråkiga live) och kaizers orchestra är tre av mina favoritband.
snälla snälla se tiga åt mig?
toppen!

hoppas du får kul! nu när jag ser bandschemat vill jag också vara där..

Postat av: sandrine

hur låter tiga?

2006-06-20 @ 11:34:05
URL: http://sandrine.blogg.se
Postat av: sandrine

hmm, har läst på lite nu på allmusic (http://www.allmusic.com/) och på roskilde-sidan, det verkar ju riktigt lovande! men tool, börjar 22.30 så jag springer dit så fort de spelat färdigt! puss!

2006-06-20 @ 11:42:36
URL: http://sandrine.blogg.se
Postat av: sandrine

har lagt in lite bilder från klassfesten, mycket söt bild på dig och christopher!

2006-06-20 @ 12:00:53
URL: http://sandrine.blogg.se
Postat av: annelie

Tiga?
Electro. Popigt. Beskrivningen på Roskildes hemsida är ganska klockren. En del covers/remix. Bl a "Burning down the house" (Tom Jones).
Dessutom är han fett söt. Haha, men det har ju inte med saken att göra egentligen..

2006-06-21 @ 15:50:17
Postat av: annelie

det jobbigaste med bilden är att jag har inget minne av att den togs.. effektiv förträngning kanske, freud hade älskat att ha mig som patient

2006-06-21 @ 15:51:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback