Lördag: Scanning av shoppingutbudet + King Tut's

Lördagen inleddes med frukost bestående av pulverkaffe och kritvitt bröd med sylt på. Typiskt brittiskt? Ja! Näringsriktigt? Inte det minsta! Fortfarande med kurrande magar tog vi så en promenad in till stan. Kollade en massa affärer, men shoppingkänslan infann sig aldrig, så vi gick på jakt efter ett smothieställe jag hade hört talas om istället, dock utan lycka. Det slutade med att vi köpte någon slags krossad is+frukt-grej för att svalka oss. Två minuter senare gick vi förbi en Ben & Jerry's-glassbar. Ångrade genast mitt val av förfriskning men tröstade mig med att de inte hade smaken The Vermonster (Lönnsirapsgräddglass med pecannötter och kolasås) som är deras godaste! Lunchade på Ichiban innan vi promenerade tillbaka till hostelet för stödvila.

Pigga och utvilade hoppade vi in i en taxi till West End, älskar att åka taxi i Glasgow, trevligt och billigt! Slängde i oss en subway innan vi slog oss ner i sofforna på Gong för att sippa cocktails.  Tre cocktails senare, mycket goda allihopa (Hawaiian Martini, Cherry Cola och French Martini (alltid!)), åkte vi in till stan igen. Där mötte vi upp med Alan och Katy på King Tut's och tillbringade resten av kvällen i deras sällskap. Nice. Medlemmarna i 'Biffy Clyro', minus sångaren Simon, vände plattor. Helt ok. Såg att 'Khoma' skulle spela där samma kväll som jag åkte hem. Vilken miss att inte kolla upp sådant innan man bokar biljetter. Jag är verkligen sämst. Först 'Tool' och så detta. Jag borde ju verkligen ha lärt mig vid det här laget att det är mycket troligt att något bra spelar när man är där. De har ju inte lika torftigt konsertutbud som vi har i detta land. Aja, gjort är gjort.

Vid tolv tackade vi för oss, pubbarna stänger då, och gick hem. Hann så klart med en subway på vägen också.

king tut's
Alan och Amanda på King Tut's.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback