Söndag: Shopping + Optimo

Efter en delvis sömnlös natt, orsakad av en något överförfriskad kille som låg och spydde var femtonde minut och gurgelsnarkade däremellan och en kille som försökte krypa upp i min säng, gick vi in till stan vid lunchtid. Hostelets frukost skippades till förmån för Afternoon Tea på The Willow Tea Rooms. Det var en upplevelse. Stolarna man sitter på är lika snygga som obekväma och servicen är lika bra som det som serveras är äckligt. Teet är dock helt ok. Men det är som sagt ett ställe man går till för upplevelsen, inte för att äta gott eller för att sitta i timmar.

willow tea rooms

Proppmätta av scones, sandwichar och kakor satte vi igång med shoppingen. I kassarna på vägen hem hade jag;

Stråkilklackar med bronsfärgade läderremmar från Steve Madden/House of Fraser
Svart, kort ballongkjol från Lux/Urban Outfitters
Svarta mockaballerinas från Topshop
Svart, vattenfast mascara, Lancômes Hypnôse från House of Fraser
2-pack svarta leggings från HM

Lunch på Ichiban, igen.

Sen hem och prova ut kläder för kvällen, Amanda provade sin nyiköpta gula dräkt, fancy! Men den var lite för strikt för att klubba i så det fick bli svart-vit-randig klänning + leggings istället. Jag sportade min nya kjol + leggings + ballerinas + gammal top från Gina Tricot, allt i svart.

Vi hade lite tid innan vi skulle möta Alan i stan så vi förade framför hostelet med en norrman, en nya zeeländare och en kille som jag inte kommer ihåg var han var ifrån. Klockan nio träffade vi Alan på Underworld, en whisky cola där, vidare till Crow Bar, några fler där. Innan tolv var vi på Optimo/Sub Club. Tyvärr var musiken inte så bra, sen var det ett franskt band, Joakim, som spelade, helt ok. Men Amanda fick ont i sitt knä (long board-skada) så hon gick hem. Vi dansade tappert ett tag till men den gamla känslan infann sig aldrig. Hungern började smyga sig på så vi begav oss till Subway och skaffade proviant och satte oss på en bänk på George's Square. Helt underbart! Tyst och stilla. Satt där alldeles för länge innan vi slutligen orkade resa oss upp och traska hemåt.

crow bar
Jag och Amanda tycker om varandra på Crow Bar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback