Wolfmother - 'Wolfmother'

Låt er inte förledas av namnet, inte heller av albumets framsida. Båda får en att tänka på powermetal, eller kanske någon typ av tomtar och troll-rock. Det är fel. Jättefel. Musiken är istället väldigt 70-talsinspirerad. En del Black Sabbath, lite Led Zeppelin, lägg sen till rock n' roll, en sångare som låter som Jack White och ett eget sound. Det är Wolfmother (HUR kom de på det namnet förresten??!).

Jag blir glad av att lyssna på den här musiken. Det här är partymusik för mig, en riktig stämningshöjare. Kan inte bärga mig tills jag får se dem live på Roskilde, det kommer att bli grymt!

wolfmother

Att lyssna på skivan har även fått mig att rota fram gamla Black Sabbath-godingar. Hur hade jag kunna glömma dem? Tack Wolfmother!

paranoid          masters of reality

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback