Khoma - 'The Second Wave'

Alla Tool-fans, alltså bland andra jag, måste älska Umeåbandet Khomas debut 'The Second Wave'. Sitter nu hemma hos David och Johanna och lånar deras dator eftersom jag inte har tillgång till internet på min för tillfället. Har just pratat i telefon med min kära syster Isabelle som befinner sig i Nicaragua, det var för att prata med henne som jag kom hit egentligen, jag har nämligen ingen (hem-) telefon heller. Och nu kom jag från ämnet. Det jag på detta lite långsökta sätt skulle komma fram till var att jag på deras dator (med hjälp av Johanna) hittade denna underbara skiva. Har nog inte hört så bra musik, i denna genre, av något svenskt band förrut. Eller alltså, det är inte så att det är bra för att vara svenskt. Det är bra punkt. Jag blev bara förvånad över att de var svenskar. Måste köpa skivan. Nu!

khoma - 'the second wave'

Kommentarer
Postat av: Magnus Bergström

Egentligen är skivan inte deras debut. De gjorde plattan "Tsunami" under namnet Koma tidigare. Även den är helt lysande, kolla in den om du inte gjort det! De var tvungen att byta bandnamn på grund av copyright-lagar (fanns ett spanskt band med samma namn).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback