Köp Rättvisemärkt!

Någon sa till mig att min blogg är så långt man kan komma från en seriös politisk blogg. Så jag tänkte att jag ska göra ett försök att få denna blogg ännu mer spretig än vad den redan är med ett, i alla fall aningens, politiskt inlägg. De är ju inte så att jag inte bryr mig - tvärt om, jag tycker en massa saker om allt och alla. Det är bara det att det är mycket svårare att skriva seriösa saker, men jag gör ett försök.

Gick på stan idag för att köpa upp mig på diverse allergimediciner och presenter till mor och syster. Detta resulterade i storshopping på apoteket, lite undies till mig och inga presenter alls. Men det var inte det jag skulle skriva om (märks ju direkt att denna blogg är av det mer oseriösa slaget), jag tänkte berätta vad jag såg på stan. Mitt bland alla de politiska partiernas stånd fanns en liten fotbollsplan uppställd där det spelades orättvis fotboll, lag nord mot ett lag, som jag glömt vad de hette, kanske lag syd, med ihopbundna fötter. Det var
Rättvisemärkt, Rena Kläder, RKUF och Svenska Kyrkans Unga (de sistnämnda är inga jag stödjer) som kommit på denna briljanta idé för att uppmärksamma orättvisorna i handeln. Mycket bra tycker jag!

Så, slutsatsen är; köp Rättvisemärkt så långt det är möjligt! Tack för mig!

Update: Min skola (Ångströmslaboratoriet) har bytt till Rättvisemärkt kaffe, jolly good!

Kommentarer
Postat av: frida h

men du, kan inte du skicka din adress till mig...?

2006-05-17 @ 22:35:56
Postat av: sandrine

adress, som i riktig adress?

Flogstavägen 57A
75273 Uppsala

den gäller i alla fall sommaren ut...sen vet man inte vart det bär av...nu ska jag till gävle över helgen, jag har sommarlov! puss!

Postat av: frida h

ja just det, riktig adress! tack tack.
schysst med sommarlov antligen!!
jag ar ledig heeela dagen och heeela kvallen idag. fett med para.

puss och bit baby

2006-05-19 @ 14:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback