Kvalborg

Dagen innan Valborg, även kallade Kvalborg, firades på bästa sätt med lite shopping, korvgrillning + vin och klubbande. Åkte ner på stan halvt i panik för att hinna med en sväng på systemet, vilket blev en ganska lång sväng eftersom det var kö IN i butiken, men jag fick tag i min efterlängtade flaska Beaujolais. Inhandlade även två långa randiga linnen från Zoul, MQ i svart/lila och mörkgrått/ljusgrått innan jag hastade till Folkes för inköp av korv. Denna grillades utanför Henkes hus i glada klasskompisars lag. Det blev dock fort kallt så Annelie och jag tog en avstickare förbi Johanna innan vi gick och ställde oss i den långa kön till GH och deras klubb Svart. Med förstärkning av Annelies korridorare Pia dansade vi oss sen svettiga, först uppe på soul/r&b/hiphop golvet innan vi hittade det förlovade houserummet på första våningen. Jag älskar att dansa till house. Fick nästan lite Optimo-vibbar, även om det superlåga taket, den tjocka röken och den fullständigt galna stämningen saknades. En mycket schysst kväll och en prima uppvärmning inför morgondagen var det i alla fall. Mera Svart åt Uppsalas studenter!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback