Studentliv

Lördag klockan lite efter åtta. Jag stämplar ut från jobbet, slänger i mig lite flottmat, kastar mig på cykeln hem, duschar och hoppar på cyklen igen på väg ner på stan. Effektiv som jag är ringer jag mamma medan jag cyklar. Det skulle jag aldrig ha gjort. Efter all stress de senaste dagarna med att servera burgare till alla tjockisar och illaluktande datanördar var jag aningens oskärpt. Plötsligt ser jag en barnfamilj framför mig och  försöker sakta in genom att trycka hårt på handbromsen. Fel val av broms. Följden blir att jag flyger över styret och tar emot mig med telefonen och knät. Aj. Men det märkte jag inte då. Hoppade bara på cykeln igen och trampade vidare medan den stackars familjen som samlat ihop mina grejer ropar efter mig och frågar hur det gick och undrar om jag verkligen borde cykla vidare. Förlåt familjen. Tio minuter senare hastar jag in på Snerikes efter att omedvetet ha försökt planka in, tankspridd som jag var. Slog mig ner med Linnéa, Johanna, Henke och en Whisky Cola och pustade ut.

Klockan runt elva. Linnéa och jag börjar bli lite sugna på att gå på balsläpp, de andra vill mest hem. Lite efter elva är det bestämt. Vi ska på balsläpp. Linnéa har klänningar mm.

Klockan kvart i tolv. Linnéa och jag går in på Norrlands efter att ha svidat om till balklänningar på en halvtimme. Starkt jobbat.

Klockan runt två. Vi går vidare till Göteborgs. Dit har även Leif Pagrotsky hittat. Linnéa är överlycklig. Så lycklig att hon tittar in under en kilt och avslöjar att den inte sitter på en riktig skotte (han hade tanga, och nej, han märkte inget). Jag spottar även Pete Dohertys okände tvilling. Är aningens ledsen att jag inte dokumenterade dessa händelser med min eminenta engångskamera.

Klockan fem var vi nöjda och begav oss hemåt. På vägen till Linnéa hörde vi en kör sjunga och följde ljudet till statyn framför Universitetshuset där (förmodar jag) delar av en kör samlats i ring och sjöng något som lät som samiska sånger. Så himla fint var det.

Bilderna blev dåliga så här kommer en bild från frukosten vid ån dagen efter istället.

linnéa och änder
Linnéa med nyförvärvade kompisar.

Kommentarer
Postat av: annelie

gah. låter så kul !! :)
vill också vara i uppsala när jag läser sånt här..
sitter på jobbet nu. jobb jobb jobb!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback