Valborg

Min Valborg började inte helt enligt traditionen med att jag skippade champagnefrukosten till förmån för lite välbehövlig sovmorgon efter intensivt dansande kvällen innan på Svart. Det blev i alla fall gröt (som alla andra mornar) innan jag vid elva begav mig till Johanna och David iförd knälånga shorts och solbrillor (ja, det var lite kallt men det var ju meningen att det skulle vara vår) och sill med tillbehör i cykelkorgen. Efter att ha kokat potatis och förberett lunchen begav vi oss så till Ekonomikumparken som redan var fylld med glada studenter.  Även champagnegaloppen dissades efter moget övervägande och insikten att det måste vara trevligare att äta sill i glada vänners lag än att bli dränkt i champagne (= billigt, äckligt, mousserande vin) av främlingar. Bra beslut. Efter ett tag, när parken började tömmas på folk, uppstod dock ett annat problem. Skräpet var kvar. Och det blåste en del. Ja, man kan ju gissa vad som händer då. Just det, man kan intet ont anande träffas av någons gammal papptallrik eller dylikt. Inte kul. Så vi sökte skydd hemma hos David och Johanna. Och där blev vi kvar. Tror jag var där mellan 17-05. Med några små promenader till Max och ICA som avbrott. Nice. Festen kom och gick ute i vardagsrummet och vi satt i köket och hade trevligt. Min bästa Valborg hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback