Bli blodgivare!

Idag har jag varit på Danderyds sjukhus och lämnat blodprov för att få bli blodgivare, för andra gången i mitt liv. Jag var det för några år sen i Gävle men fick sluta efter tre gånger för att jag alltid svimmade efteråt. Hoppas det går bättre denna gång, för jag vill verkligen vara blodgivare. Det borde alla vara!

Det är ju speciellt bra för studenter och andra fattiga; man får en gratis hälsoundersökning, en grej (typ strumpor, en handduk, ett paraply eller något annat som är tråkigt att lägga pengar på) och man bidrar. Och om man vill vara extra snäll och inte är i behov av någon nyttopryl kan man ju skänka sin peng till välgörande ändamål, dubbelsnällt alltså!

Ge blod!

Kommentarer
Postat av: annelie

jag vill ju också vara snäll så jag kollade lite på det där. läste om hur det går till och grejer och liksom.. först tar de 4,5dl blod, sen tar de dessutom "några rör" som undersöks? hahaha, blodprovstanterna får inte ur mig "några rör" ens i vanliga fall, det tredje måste de typ klämma ut och sådär. hur funkar det? jag anmälde mig iallafall så jag får väl mail eller blir uppringd om ett tag. för jag vill också vara snäll!

2006-10-06 @ 23:59:02
Postat av: sandrine

du får jogga dit så du har lite fart på blodet, sen kan man få en boll att klämma på, blir nog bra ska du se!

Postat av: don.

Då vare slutknarkat för din del då, ha!

2006-10-11 @ 13:07:38
Postat av: sandrine

...och eftersom jag var värsta pundaren innan så kommer jag att lida otroligt mycket av det?

2006-10-11 @ 23:00:11
URL: http://sandrine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback