Får man prata hur man vill?

Efter två månader i korridoren och två månader med Godmorgon Sverige till frukosten kan jag inte hålla tyst längre. Är det någon mer än jag stör sig på reportern Thomas Jonasson som inte kan prata som folk? Han betonar allt fel hela tiden så det är omöjligt att koncentrera sig på vad han säger. Hade för mig att popjunkien skrivit något om honom tidigare och mycket riktigt hittade jag detta från april. Ni måste klicka på länken och lyssna på honom om ni inte redan har gjort det. Jag skrattar högt! Nog för att jag kanske är mer språkintresserad än de flesta, men detta måste alla tycka är kul! Så kan man väl inte prata?

Kommentarer
Postat av: annelie

hehehe, jag kommer ihåg det där läsk-inslaget, jag satt nog och härmade framför TVn...

Postat av: David L

haha, honom hade jag inte hört tidigare men inser nu att han måste vara en av reportrarna som humorprogrammet deluxe i p3 måste ha tänkt på när de skapade sin karraktär "folköl rydén". helt sanlösa betoningsfel i slutet av meningarna ju!

http://www.sr.se/cgi-bin/p3/programsidor/artikel.asp?ProgramID=2053&Artikel=559471

2006-11-04 @ 09:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback