Helg med Mandy!

Anledningen till att jag inte har skrivit här på ett tag är jag inte haft särskilt mycket att skriva om, första delen av veckan bestod mest av skola, mattetenta (försökte skriva upp mig till ett A men misslyckades), inlämning + redovisning av uppsats i naturresursteori, ny mattekurs (matriser bl a) och krysstenta i samhällsbyggnad. Fullt upp med andra ord!

I onsdags hann Sabina och jag dock med ett besök på
Rabarber där det var Poetry GangBang, mycket underhållande och helt gratis även om man känner sig dum om man inte köper något (som en te för 29 spänn?!!) då det är en restaurang/pub.

I torsdags morse kom Amanda hit och hälsade på från Oslo, detta är anledningen till att även slutet av veckan blev inläggslöst. Då hände det däremot en massa roliga saker som jag tänkte skriva om nu.

Torsdagen var slö, vi hängde mest ut i korridoren. Fredag morgon bakade vi scones och brunchade hos Sabina innan krysstentan. Sen blev det lite halvhjärtad shopping innan vi insåg att vi var lite för oinspirerade så vi åkte hem och tillagade fredagsmiddag bestående av blodig biff, rostade rotsaker och fetaostcreme, ljuvligt!  Dock resulterade den i paltkoma framför Idol och Lost in Translation.

Lördag morgon färgade vi mitt hår (äntligen!) innan vi efter lunch åkte in till stan för att köpa en iPod till Mandy. Därefter var planen att vi snabbt skulle promenera till Nationalmuseum för att kolla in Stig Lindberg-utställningen, tyvärr var det en viss nyinflyttad som inte hade någon koll på att det finns en halvö mitt i Stockholm som heter Blasieholmen så hon traskade glatt på längs Strandvägen i tron att hon snart skulle komma till museét, men icke. Till slut kom vi i alla fall fram, något trötta men vid gott mod. Utställningen var helt ok, mycket fina saker, men kanske inget jag behöver skrika ut till världen om.

Berikade med en dos kultur hade vi nya krafter att shoppa, hittade bland annat en mycket fin stickad kofta i svart och vitt med renar på på Indiska till Mandy, jag vill också ha! (Jag shoppar inte. Jag är student. Jag ligger på minus. Alltid.) Indiska är för övrigt den bästa affären just nu.

Hem till Bergshamra igen. Pizzabak. Rom och Cola till. Gott. Så kom den ständiga frågan; Var ska vi gå ut? Alla, ja utan undantag faktiskt, stockholmare har noll koll på var man ska gå. Jag frågar alla. Ingen vet. Skäms! Slutade med att Mandy ringde en gammal vän från Gävle som flyttat hit. De skulle till Carmen. Jag kände igen namnet men hade ingen koll på vad det var så vi googlade (ja, vad annars?) det. Detta är vad vi fick upp (kolla punkt 2). Hahaha, nu var vi ju liksom tvugna att gå dit! Och jag skäms inte för att säga att jag gillade det. Billigt, trevlig stämning och fullt med folk som mestadels såg ut att vara studenter, gärna lite indie. Planen var att vi skulle gå vidare till Debaser men vi fick höra från flera håll att det var milslång kö, märkte det även själva då vi gick förbi, så det blev Medusa istället. Älskade det från första stund. Stämningen var avslappnad och glad, alla dansade med alla till gamla klassiker som 'Enter Sandman' och 'Walk'. Det var trångt att dansa i de smala gångarna men det gjorde inget. Jag önskade Wilfmother och 'Woman' spelades som nästa låt. Mot slutet av kvällen gled musiken över till adidasmetal så då tackade vi för oss. Hellyckat var det i alla fall!

Söndag morgon, hrm lunch kanske det blev, åt vi amerikanska pannkakor med glass, bananer och chokladsås, precis som på den gamla goda tiden på 101 West Graham Street! Resten av dagen spenderades med trixa över all musik på min dator till Mandys nya skötebarn (vita Podden). På kvällen blev det bio som jag skrev om i förra inlägget. Imorse tidigt, tidigt när jag bara var halvt vid medvetande åkte hon tillbaka till Oslo. Tråkigt. Försöker övertala henne att flytta hit, vet inte hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback