'Hemkomsten'

Igår var jag på Stadsteatern med lite folk från skolan och såg 'Hemkomsten' av förra årets nobelpristagare i litteratur, Harold Pinter. Den var underhållande (fick lite Yrrolvibbar ibland), bisarr, skrämmande och väldigt bra. Precis när jag kom ut var jag bara shockad och avtrubbad samtidigt, men så här i efterhand kommer den tillbaka mer och mer och jag inser hur bra den var. Gå och se! Den är inte alls som Elfriede Jelineks (om man nu får jämföra nobelpristagare) hemska 'Pianolärarinnan' som jag tvingade mig själv att se på tv (filmen heter 'Pianisten') bara för att ha sett något av henne (att läsa var bara att glömma).

hemkomsten
Jag har inte gillat att gå på teater innan, satt mest och var nervös för att skådespelarna skulle glömma sina repliker, men nu är jag såld. Tur att vi har en kulturförening på sektionen som fixar så vi kan gå på teater m m billigare!

Och apropå nobelpris; nu har årets priser börjat tillkännages, längtar redan till Nobelfesten (på tv för min del alltså).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback