'Macbeth'

Igår var jag på Dramaten och såg en uppsättning av 'Macbeth' - en mycket konstig sådan. Första akten var väl vad jag väntat mig om än aningen tråkigare, medan andra akten var raka motsatsen, otråkig och helt oförutsägbar. Den bestod av våld, blod och rock 'n' roll. En sångerska från 40-talet. En besatt Börje Ahlstedt. En blodig, naken Lena Endre i högklackat. Och Patti Smith (inspelad alltså) som skriker "I haven't fucked much with the past, but I've fucked plenty with the future". Oväntat, minst sagt. Jag vet dock inte om det höll riktigt, blev liksom bara märkligt, fast då är ju jag inte någon expert på teater heller.

Börje Ahlstedt (Ronja-pappa) var i alla fall klart bäst, hur rolig som helst, helt liten på scen i sin konstigt skurna kostym, ändå tog han över hela föreställningen.

macbeth

Kommentarer
Postat av: annelie

laddade ner Patti Smith's dikt (babelogue) och den är bra. det var ju den de spelade. googla nån textrad så du får hela texten också.

teater! mer!
http://www.dramaten.se/default.asp?id=11486 "Lulu". Låter spännande. Storverk osv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback