Simhopp och fältövning

Igår var jag först på poweryoga, kul att rulla ihop sig till en boll, men ryggen protesterade lite efteråt, sen var jag och simhoppade med Emilie. Det var jättekul! Började med uppvärmning i 'torrummet', fick feta vibbar från tiden som truppgymnast (slutade för 9 år sen), stod på händer mot en vägg i en halv evighet kändes det som (jobbigt som fan), gjorde volter (nåja) och hoppade studsmatta. Sen började själva simhoppandet, vi fick lära oss att dyka bakåt, stå på händer och falla i vattnet och Emilie lärde mig att dyka som man ska. Mitt mål är att kunna göra en tyska, för det är så sjukt snyggt! Får väl se om jag får följa med nästa vecka igen.

Dock vaknade jag med en mycket ond nacke imorse, vet inte om det är träningsvärk à la Frida på Hultsfred (hon headbangade för mycket) eller om den är trasig på riktigt eller om det möjligen är för att det är fredagen den trettonde, men det tror jag inte för jag är inte särskilt vidskeplig.

Idag på eftermiddagen hade vi fältövning vid Ugglevikskällan bakom KTH, det var intressant. Synd bara att jag hade missbedömt vädret något och frös som ett litet djur hela tiden. Hade i alla fall mina nya fina gummistövlar på mig, men det hade varit skönt med ett par raggsockor i, och långkalsonger och mössa och vantar och halsduk och vinterjacka och...ja ni fattar. Det var svinigt kallt, fryser fortfarande efter att ha varit hemma i någon timme och fått i mig en kopp te, kanske får bli en till, eller kanske lite mat.

Kommentarer
Postat av: johanna

Nu var det en hel vecka sen du var på poweryoga! Vad har hänt sen dess?

Jag har varit jätteförkyld hela veckan, i morse var mitt ena öga helt igenklibbat...inte så trevligt...

Ska du inte komma till Uppsala på måndag eller tisdag och hänga med mig och David och se några roliga kortfilmer på festivalen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback