SVR Samhällsbyggnadsdagar i Lund

I onsdags klockan två rullade s-bilen ut från campus i riktning Lund. Runt sex timmar senare var vi i full färd med att göra oss hemmastadda på Loftet i LTH:s campus.

annmari resväska
Annmari i väskan, jag hjälper till

Torsdag morgon var vi uppe med tuppen för föreläsningar och seminarier.

fruktstund
Ordförande-Viktor och jag har fruktstund. (Den fula, vita plastbågen i bakgrunden har SVR satt upp, de tyckte att ingången var för ful, jaha, ja?!?)

Efter en intressant men lång dag laddade vi i kårens bastu innan vi svidade om inför den fina middagen i AF-borgen.

festfina
Festfina utanför Loftet; Janne, Annmari, Håkan, jag, Daniel och Viktor.

Först var det fördrink och mingel.

annmari daniel
Annmari och Daniel.

Sen mycket god mat.

håkan don
Håkan och Don Rauk

Dock kanske lite väl lång middag då min bordsherre var mycket svårpratad, tur att jag hade Håkan mittemot! Det var blandad kvalitet på underhållningen som bland annat bestod av en a capella-grupp (plågsamt!) och en farbror med ett minimalt munspel (jättekul!).

påklistrat
Sjukt tillgjorda leenden då vi äntligen fått lämna bordet.

Nästa dag åkte vi, Håkan, Annmari, Joel och jag på Lundarundan som bestod i några studiebesök runt om i Lund. Vi hade inte med oss kameran så det blir inga bilder på oss i bygghjälmar högt upp på svajiga byggnadsställningar.

På kvällen var vi på sittning på Hallands Nation, efter en kort förfest hemma hos Malin (student på LTH som hade vänligheten att låta oss krascha i hennes vardagsrum).

hög
Daniel, Annmari, Håkan och Joel.

Sittningen var mycket trevlig, om än något kaosartad. Sen var det mellanfest i en korridor några trappor upp innan det bjöds upp till dans i källaren.

jag studenter
Chalmerister (tror jag?) och jag

Sammanfattningsvis var det en mycket bra, kul och intressant tripp och nästa år är samhällsbyggnadsdagarna här i Stockholm så då ska vi vara med och arrangera, skitkul!

Kommentarer
Postat av: annelie

yeah! uppdatering! kalas! woho!
haha. det var bra alltså?
hur var nollegasquen då?

2006-10-03 @ 14:07:10
Postat av: Lollo

Känner du Håkan Hellström, det hade jag inte en aning om.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback