I Love Nirvana!

Höstens grungeinspirerade mode och min, andra på kort tid, trip till Dr Martens-butiken idag fick mig att sätta på en skiva med Nirvana så fort jag kom hem, det var ett tag sen om man säger så. Det blev 'From the Muddy Banks of the Wishkah' och nu har den gått hela kvällen och jag är helt lyrisk!

in utero          muddy          incesticide

Tänker tillbaka på när jag gick i sjuan och varje dag gick klädd i alldeles för stora jeans och knallorangea Dr Martens. Och nu vill jag alltså ha ett par nya, delvis för att de är moderna men också för att de är underbara skor som framkallar en massa fina minnen, kängorna var lite av min signatur när jag växte upp och ville göra revolt mot världen. De förra, köpta för att representera något slags anti-mode, fick utstå en hel del, bland annat målade jag dem svarta ett antal gånger och sparkade på stenar med dem så de skulle se nötta ut, helst skulle stålhättan komma fram.

10 hål
Dessa är väl de jag tänkt mig, det blir utan stålhätta denna gång.

20 hål
Eller skulle man slå till på ett par riktiga godingar? Blir till att börja snöra på sig i tid i så fall...

Lyssna på: Nirvana - Aneurysm

Kommentarer
Postat av: annelie

ju högre desto svårare att kombinera, grovt förenklat. in my opinion.
ex så är lårhöga boots riktigt fult till allt.
satsen ovan är bevisad.
hej jag är mattenörd in ma haaaart!
nämen. go for it girrrl.. jag röstar på låga.

2006-09-26 @ 12:23:33
Postat av: sandrine

hahaha, jo. du har så rätt, med en modifikation; det finns ett ställe där kurvan för snygghet + lätthet att kombinera vänder, annars skulle ju sånna som går under fotknölarna vara snyggast, och det är de fan inte! jag tror på tio-håls! puss!

Postat av: annelie

därav "grovt förenklat".
för det är sant, fotknölsboots är inte snyggt till mycket. om man inte kör nån slags skinhead, öl, uppvikta-jeans look.. och den är ju inte heller så snygg..
jag tror också på 10håls. kör på det

2006-09-26 @ 21:08:10
Postat av: Johanna

Fast är inte lårhöga boots lite coola ändå?

2006-09-26 @ 23:52:15
Postat av: sandrine

coola, ja. praktiska, nja. matchar till mina kläder i övrigt, nej. men visst fan vore det coolt. synd att jag inte är så cool.

nu drar jag till Lund! puss!

2006-09-27 @ 08:30:00
URL: http://sandrine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback