Gratis är gott!

När man är en icke extrajobbande student i Stockholm är det extra svårt att få pengarna att gå ihop. Varför är det ingen som föreslår att man ska anpassa studiebidraget till studieort förresten? Lönerna är väl till exempel högre här? I alla fall, det var inte klagande detta inlägg skulle innehålla, istället tänkte jag skryta lite om hur otroligt drillad jag har blivit på att skaffa gratislunch och andra gratissaker. Idag är tredje dagen i rad jag åt gratis lunch, i tisdags var det eko-macka med Den Reflekterande Ingenjören (dit gick jag dock inte för mackan i första hand), igår wrap med Armada och idag hade Media arbetsmarknadsdag vilken resulterade i wrap, dricka, kaffe, fina gula (blyertsstift-!)pennor, godis och en svart tygkasse. Score! Och nästa vecka tror jag det vankas kinamat...

Jag är så klart lite kluven när det gäller det här med gratissaker. Å ena sidan är det ju illa att det delas ut en massa saker hela tiden som man bara slänger, hade exempelvis minst tre nyckelband bara efter nollningen i höstas och fler har det blivit. Jag använder inte ens nyckelband. Miljösamvetet säger ifrån här så jag försöker att inte ta saker jag vet att jag inte kommer att använda. Men så kommer detta med att vara pank hela tiden. Det är inte kul, alls. Jag vet att man säger att det inte finns någonting som heter gratis lunch och jag blir säkert fullproppad med en massa information som jag inte vill ha medan jag glatt ovetandes njuter av min macka/sallad. Tyvärr tar snålheten över, kan jag spara tid och pengar på att slippa laga mat så gör jag det gärna.

Är osäker på vad jag vill säga med det här inlägget, kanske vill jag försvara min frivilliga lobotomering, eller bara tipsa andra studenter om att man kan spara massa pengar på att snoka reda på vilka som bjuder imorgon?

Nu ska jag smaka på wrapen. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback