Nine Inch Nails, Ségolène och blivande italienskastudent

Förra gången var jag där klockan tio, idag gick jag in kvart i nio. Idag gick det vägen. Jag pratar så klart om ticnet och biljetter till Nine Inch Nails på Hovet den 7 augusti. Frida och jag kommer att vara där, längst fram och satan vad vi kommer att dansa. Yeay!

Var och röstade i franska valet igår. I en och en halv timme fick vi stå i kö, Johanna och jag, men det var det värt. Ségolène är vidare och jag köar gladeligen lika länge den 6 maj för att rösta på henne igen. Hoppas, hoppas, hoppas att hon vinner, det skulle vara så bra för Frankrike, och för Europa.

Läste ut Alkemisten av Paulo Coelho igår också. Vilken bluff. Jag rekommenderar ingen att läsa den, och den förändrar framförallt inte några liv, läs
Vindens skugga igen istället.

Idag har jag anmält mig till en nybörjarkurs i italienska i höst, sjukt ambitiöst.

Kom nyss hem från Stadsbiblioteket, där jag till min förvåning hittade De skamlösa bland andra böcker, måste läsa ut den på en vecka så recension kommer snart.


Kommentarer
Postat av: pierre

Bravo Sandrine, entièrement de ton avis sur ce livre (alkemisten), je l'avais lu il y a quelques années, recommandé par un de mes élèves, je ne l'avais pas trouvé terrible, plutôt comme tu le dis un "bluff" mais je ne voulais pas décevoir mon élève, c'était peut-être la première fois qu'il lisait un roman, alors je préfèrais l'encourager à continuer...Thérèse s'est renseignée sur les prix de train pour descendre à Lund, on ira donc en voiture, mais on nen reparlera avec Isabelle à Stockholm le 6 mai. Je partage ta joie et j'espère qu'on se retrouvera avec une présidente dans deux semaines, même si je ne me fais pas d'illusion on peut rêver et je crois sincèrement qu'elle a une chance de l'emporter, enfin on l'a soutiendra. Le recul de Le Pen est aussi source de joie même si beaucoup de se électeurs d'avant ont donné leur voix à Sarkosy. Le beau temps revient et c'est fantastique tous ces oiseaux qui font la fête le matin, ils me donnent du courage et surtout de la joie pour la journée.
Je t'embrasse, et quand j'y pense tu auras voté avant moi aux élections françaises...
A bientôt
Papa Pierre

2007-04-24 @ 14:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback