Mr Manson - still going strong

Lite bloggtorka på sistone. Skyller på julen och franska kusinerna som är här och hälsar på och att jag måste snylta på grannens trådlösa som jag kanske eventuellt lyckas med om jag sitter i hallen.

Kvällen efter den fruktade stattentan var jag och såg Marilyn Manson på Hovet. Jag och lammkötten. Och bra va det. Skitbra! Jag har nog aldrig slutat gilla Manson sen jag först hörde dem, Smells Like Children tror jag att det var och Antichrist Superstar. Laddade hem nya, Eat Me Drink Me, någon dag innan konserten och hade bara lyssnat på den någon gång. Tyckte att den lät lite lam, men live var i alla fall de låtar han spelade från den nästan i klass med de gamla klassikerna. Dessutom verkade Marilyn vara på mycket bättre humör än sist jag såg dem, på Hultsfred 2005. Antichrist-podiet var med, dock inte styltorna som jag hade hoppats på. Köpte nästan en halvironisk halvseriös I Love Mariyln Manson-t-shirt. Ångrar mig kanske lite men det var nog bäst så. Nu är jag mest sugen på att läsa The Long Hard Road Out of Hell.

Kommande konserter är The Mars Volta på Cirkus den 20 februari och Ane Brun på Göta Lejon den 9 april. Jag är mycket nöjd med konsertlokalerna, speciellt Cirkus, tror det är perfekt för de experimentella El Paso-sönerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback