Parfymen - berättelsen om en mördare

Igår var jag på bio med brudarna efter en lång dag med programmering, fysik, Academic Work-föreläsningsdebut, matte, LAVA-möte och middag hos Anna och Kickan.

Vi såg Parfymen - berättelsen om en mördare, efter boken av Patrick Süskind, som jag älskade. Filmen var mycket bättre än jag trodde att den skulle vara, ändå var den långt ifrån lika bra som boken, jag rekommnderar alla att läsa den först. Det var bara Emilie och jag som hade läst den och vi gillade filmen mer än de andra, kanske för att vi redan kände till berättelsen. Jag är imponerad över hur bra de ändå lyckades förmedla historien med tanke på att den handlar om lukter. Synd såklart att de pratade engelska i Frankrike, men så är det ju alltid. Slutet var lite överdrivet, annars var den speciell på ett bra sätt. Dustin Hoffman som den gamle parfymören var lysande.

parfymen film

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback