Julläsning

Har hunnit med en del läsning över jullovet också, här kommer en kort sammanfattning:

Brott och Straff - Fjodor Dostojevskij
Har kämpat med den typ hela hösten, inte för att den är dålig utan för att jag inte har haft tid att läsa. Nu fick jag äntligen läsa ut den och den var läsvärd, något lång kanske, men språket flyter så bra att det går fort när man väl kommer in i den.

Flickan från ovan - Alice Sebold
Fin berättelse om en fjortonårig flicka som från himlen berättar om vad som händer i hennes familj efter att hon blivit våldtagen och mördad av sin granne. Inte så hemsk som den låter, snarare hoppfull.

Ett öga rött - Jonas Hassen Khemiri
Försökte läsa denna bok en gång förrut men kom aldrig in i den, nu gjorde jag det på en gång och läste ut den på bara någon dag. Jättebra och rolig bok, bonus är att författaren är
kexigast i Sverige.

Låt den rätte komma in - John Ajvide Lindqvist
Hur bra som helst, läs nu om du inte redan gjort det. Handlar om vampyrer som härjar i Stockholm.

Bokhandlaren i Kabul - Åsne Seierstad
Bra, tänkvärd och intressant. Jag vill veta mer om familjen, vad gör de nu?

brott flickan ett öga rött låt den rätte komma in kabul 

Kommentarer
Postat av: Niclas

Tjo !
Jag måste säga att jag borde göra viktigare saker än att blogga, matte tex ! Jag kommer att vara så körd på måndag !
Och ja ser att du minsann inte har legat på latsidan vad gäller läsning på lovet !!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback