Roliga saker i Italien, del 2

Nagra random inlagg samlade i ett:

Nar vi var pa vag for att ata kebab runt fem pa morgonen for en del natter sen (jag vantar pa Frida pa Scholars nar jag har slutat sen tar vi morgonbussen hem tillsammans) stotte vi pa kebabstallets agare pa vagen, nar han var pa vag hem. Da gjorde han en u-svang och akte tillbaka och oppnade igen sa att vi skulle fa varan efterlangtade mat! An finns det hopp om varlden!

Pa den aldsta kaffebaren i Rom maste man saga till i forvag om man inte vill ha socker i kaffet, sa ovanligt verkar det vara att dricka svart kaffe. Och visst, jag erkanner, till och med jag har socker i espresson, men i en cappuchino?

Toaletter; jag har upptackt att det ar en dalig idé att sta kvar under spoltanken nar man spolat for da far man sig en dusch, de ar namligen upphangda over toalettstolen och har inget lock sa det stanker en del nar den fylls pa. En annan upptackt ar att toalettsitsar verkar anses som nagot overflodigt har, det var langen sen jag sag en pa en offentlig toalett.

Pa vagen till varat jobb finns det stand efter vagkanten dar den saljer vattenmeloner och lite annat, hur bra som helst nar man ar torstig och varm!

Annars sa har jag gatt och blivit sjuk har, tror att det ar den javla AC:n som staller till det, kanske i kombination med att jag har konstig dygnsrytm och att jag inte ater som jag brukar. Trist ar det i alla fall, hoppas bara att jag ar relativt pigg imorgon for da ar det Rolling Stones!!!

Jag kommer hem den 16 juli, tar samma plan som Frida och George, tror jag skulle kanna mig for ensam har utan dem, aven om jag traffat en massa trevliga manniskor har, langtar lite till Sverige ocksa, vill hinna hanga lite med familjen och fa en dos sommarstockholm innan allvaret(?!?) satter igang igen.

Kommentarer
Postat av: Ale

Hej!
Va glad att du fick en toa!
Kom själv hem från Italien i Lördags var i pisa i 10 dagar, men där hade dom bara hål i golvet!!
Hoppas du får en fortsatt trevlig semester!!
=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback