Rolling Stones och skammare

image226
George, Frida och Paloma forvantansfulla

image224

image225

image227

image228

Efter konserten tog vi oss, med lite problem, in till stan igen och hamnade pa Bulldog, saklart. Dar blev det margerita och Stronbow, nya favvo. Sen skulle min chef gora en shot till mig och eftersom jag inte kanner nagon som helst smak till foljd av den javla forkylningen (nagot jag har svart att forklara pa italienska) sa sa jag bara att den var jattegod (ett av de fa saker jag kan saga). Det visade sig dock att shoten inneholl absint maskerad med lite jordgubb och gradde likor (annars hade jag ju fattat pa fargen) sa min chef bara skrattade. Formodligen var shoten scifo (vet inte hur det stavas, betyder skitacklig) men det markte ju inte jag.

En annan skammare jag gjort var for nagra dagar sen nar ett pub crawl kom in och ville ha shots, jag gjorde saklart alldeles for mycket av Palomas och min basta Barbie-shot (bisonvodka, passoa, malibu och vit kokoslikor) sa jag fragade om chefen vill smaka. Det ville han, varpa jag serverade honom en shot med en liten fluga i. Som tur var skrattade han bara, sa nagot om krydda, plockade ur flugan och drack shoten. Tror att jag slipper undan ganska mycket for att jag inte forstar italienska och han inte pratar engelska, de andra sager att han kan vara en bitch.

For ovrigt sa ar det ju ganska taskigt att vara i italien och inte kanna nagon som helst smak av det man ater.

Update: I sondags fick jag en cocktail av min chef - med en fluga i, sa nu ar det jamnt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback