Lugn helg med ny musik

Efter för mycket svirande och för lite pluggande den senaste tiden bestämde jag mig för att ta en lugn helg. Har fikat med Jane, pluggat programmering (finns det något tråkigare att läsa än amerikanska programmeringböcker?), kollat på O.C (snart är det slut, äntligen!), sökt sommarpraktik, läst och letat ny musik. Hittade en massa nya spännande artister, här kommer ett urval:

The Fratellis - [2006] Costello Music (Glasgowband, kan ju inte vara dåliga!)
Regina Spector - [2006] Begin to Hope
Jamie T - [2007] Panic Prevention (Sägs låta som en blandning av The Streets och Badly Drawn Boy)
Amy Winehouse - [2006] Back to Black
Joanna Newsome - [2006] Ys
The Boxer Rebellion - [2005] Exits
Salem Al Fakir - [2007] This Is Who I Am

Återkommer om det är något som är värt. Har förgäves försökt få tag på Biffy Clyros nya, någon som har den?

Kommentarer
Postat av: Mattias

Det roligaste med The Fratellis är att när Frida och George gick omkring och visslade på Chelsea Dagger så trodde jag att det var Sunes sommar-melodin. =) Jäkligt bra låt iaf.

Och Regina är oslagbart underbar!

2007-03-06 @ 00:29:16
Postat av: sandrine

fan, shite! det hade jag inte tänkt på, men det är klart att det är sunes sommar. tack vare dig kommer jag att se sune framför mig varje gång jag lyssnar på den nu (vilket är ganska ofta) :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback