Maken - Gun-Britt Sundström

Kom på att jag vill tipsa om en annan bok också, Maken av Gun-Britt Sundström. Läste den för ganska länge sen, måste ha varit för typ ett år sen när jag funderade på om jag skulle söka till KTH och flytta till Stockholm. Kom att tänka på den för några dagar sen, kollade adlibris men de hade inget av Gun-Britt Sundström och efter lite googlade fick jag reda på att det är den enda vuxenbok hon skrivit, synd. Maken handlar om studenterna Martina och Gustav, om förhållanden. Tror att det delvis var den här boken som fick mig att bestämma mig för att bryta upp i Uppsala och flytta, göra det jag ville. Ironiskt nog var det min dåvarande pojkväns mamma som lånade ut och rekommenderade mig boken.

image149

Kommentarer
Postat av: Ika

Gun-Britt Sundström har skrivit åtminstone en vuxenbok bortsett från Maken. Den heter För Lydia, och är en parafras på Hjalmar Söderströms Den allvarsamma leken. Sundströms bok är mycket läsvärd, men kommer absolut mest till sin rtt om man först läser originlberättelsen i Söderströms version.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback