Verkligheten överträffar, som alltid, dikten

För några veckor sen länkade jag till den fenomenala bloggen/nättidningen Shampoo Rising och ett inlägg om alliansens ondskefulla planer för biblioteken. I en kommentar till inlägget skrev jag sen, som svar på Johannas kommentar, att nästa steg kanske var att privatisera trottoarerna.

Imorse höll jag på att sätta frukostfilen i halsen när de rapporterar på Godmorgon Sverige att Fredda diskuterar med Volvo om att de kan få finansiera vägbyggen, de ska då självklart få tillbaka de investerade pengarna i form av vägavgifter. Vart är vi på väg? Är det här ett skämt? Läser Fredda min blogg när han har idétorka?

Vill bara klargöra en sak;
Vägavgifter = Bra sak
Att pengarna går till företag/att finansiera nya vägar/allt utom att det går till kollektivtrafik = Dålig sak

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag håller med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback