De skamlösa - Sisela Lindblom (rekommenderas ej)

Jag läste just ut Sisela Lindbloms De skamlösa som jag rekommenderar här. Det tar jag tillbaka, boken är inte läsvärd, berättelsen engagerar varken som satir eller som skönlitteratur.

image175

Efter att jag skrev det förra inlägget har jag följt debatten i ämnet. Många kloka ord har skrivits och uttalats och det jag har kommit fram till är att dagens lyxkonsumtion absolut måste ifrågasättas. Tyvärr har fokus i boken och delvis också i debatten varit konsumenterna istället för samhället, vilket jag tycker är vad som bör kritiseras. Vi lever i ett konsumtionssamhälle som förutsätter att vi ska konsumera för att det ska fungera, däri ligger felet, inte i de enskilda konsumenterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback