I Rom

Nu ar jag antligen har. Frida jobbade igar sa hon ligger och sover och George ar pa jobbet. Landade i Rom igar vid halv tio och resten av dagen vandrade vi runt i Rom, at frukost (godaste mackan med tomat och mozzarella), akte hem hit och lampade av mina saker, at lunch (pasta med pesto och sallad med mozzarella och tomat), akte tillbaka in till rom, drack te, drack shot, kollade in puben jag ska jobba pa, drack kaffe, drack cider, at pizza (margerita), drack vin. Har ar det ungefar som i Frankrike, antingen sa ater man, eller sa pratar man om mat, helst gor man forstas bada.

 image199
Frukost vid fontan.

Killen jag ska jobba for pratar inte sa bra engelska, tror inte han forstod allt jag sa, och jag pratar annu samre italienska (las ingen alls) sa jag undrar hur det ska ga. Ska jobba mitt forsta pass nasta tisdag, den 5 juni alltsa, hoppas det gar vagen och att jag inte ar allt for vardelos!

image200
Tva pizzor (hundra ganger godare an i Sverige) och en kanna vin: 12 euro.

image201
Puben, The Bulldog Inn, dar jag ska jobba (det vanstra huset) och en kyrka.

image202
Utsikten fran mitt sovrumsfonster, Georges pappa klipper graset, hunden heter Sinbad.

Ikvall tror jag vi ska pa nagon typ av beach party, yeay!

Kommentarer
Postat av: annelie

jaaa, bilder!! :D:D

2007-05-31 @ 17:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback