...och jag som brukar säga att Glasgow inte är en vacker stad.

Här kommer några bilder som visar motsatsen:

image177
Statyn utanför GoMA som alltid har en trafikkon på huvudet.

image178
Gränd vid Hillhead, West End.

image179
Det rättvisemärkta kaféet/restaurangen jag skrev om i förra Glasgow-inlägget.

image180
Min supergoda, rättvisa lunch.

image181
Beviset: Skottland är bättre än Sverige när det gäller rättvisemärkt.

image182
Tråkig bild, men den visar en typisk gata i Glasgow City Centre. Tror det är St. Vincent St. eller kanske Bath St. Inga byggnader matchar varandra, stadsplanering någon? Fast det är ju charmigt också!

image183
Eftersom jag är/ska bli byggnörd tycker jag att hus är roliga att titta på. Detta såg ännu konstigare ut i verkligheten. Såg ut som att man klätt in en gammal stenbyggnad i aluminiumfolie.

image184
Glasgow Central Station är fin. Jugend om jag kan mina stilar rätt.

image185
Detta skulle man nog aldrig se i Sverige.

image186
Tunnelbanekartan. Banan går i en cirkel med en linje medsols och en motsols, varför krångla till det? Tror det är Europas näst äldsta.

image187
Och förmodligen var folk kortare då den byggdes.

image188
Amanda och min gamla chef Jill inne på älskade (?) Clarks.

image189
Ashton Lane, West End.

image190
Amanda i nya, fräschare köket på Blue Sky.

image191
Middag, jag drack det röda rättvisa vinet. Tyvärr var det skitäckligt, även om man tänkte på hur rättvist det var medan man drack det. Synd.

image192
Chokladfondue och jordgubbar, kanske hur gott som helst!

image193
Amanda och amerikanska Kendra på favorit-King Tut's.

image194
Todd, ägaren av Blue Sky, kom ihåg oss från första gången vi var där för snart fyra år sen. Nu har han ett hostel i Grekland också, kanske blir det nästa gång vi åker.

image195
Frances, min gamla arbetskamrat från Clarks, och min gigantiska hög med musselskal.

Kommentarer
Postat av: johanna

Snygga foton!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback