Rattvisa Glasgow

Nu ar jag antligen i mitt alskade Glasgow igen. Har varit ute och gatt hela dagen, fran East End, till West End och sen tillbaka in till City Centre och Blue Sky Hostel dar jag bor. Nu sitter jag och vantar pa Amanda.

Resan borjade lite stressigt igar nar jag hade en kvart pa mig att packa, fast jag tror jag fick med mig typ allt, allt viktigt i alla fall. Pa planet satt jag brevid en mycket mysko kille som ville sova pa min axel och forsokte med det om och om igen trots att jag sa att det inte var ok. Fran planet sprang jag hela vagen till taget bara for att upptacka att de tagit bort det tag som alltid gatt samma tid som planet landar, sa jag fick aka buss in till stan istallet. Fint det med. Fran Buchanan Station tog jag sen en taxi hem till Alan dar jag skulle sova.

Det roligaste imorse var nar jag fragade om jag hann ta en dusch innan vi skulle ga in till stan, varpa han sager ok och gar in till badrummet och satter igang duschen och sen kommer tillbaka och sager att nu kan du ta en dusch, hoppas att vattnet ar lagom varmt. Jag hade inte hjarta att papeka att jag faktiskt kunde satta pa duschen sjalv och att det dar bara slosade massa vatten sa jag rusade in i duschen istallet.

Efter promenaden in till stan skildes vi at och jag gick till den basta juicebaren och kopte en frukostbooster, yoghurt, muesli, jordgubbar och banan i ett, superbra, och satte mig pa trappan till GoMA. Det var lite smakallt och regnade lite sa sen hangde jag pa Starbucks inne pa Borders ganska lange med en trave bocker och gront te. Himla bra det dar med kafeer inne i bokhandlar, sa man kan provlasa lite, jag provlaste och kopte:

Notes on a Scandal av Zoe Heller
Fight Club av Chuck Palahniuk
Lady Chatterleys Lover av D.H.Lawrence

Nar jag antligen var varm gick jag en svang forbi Fopp och fyndade Joni Mitchells Blue och The Velvet Underground and Nico for £5 styck innan jag gick och checkade in pa Blue Sky.

Efter att ha legat pa min sang i en halv evighet (kanske en kvart) for att forsoka fa stopp pa envist nasblod gick jag vidare mot West End. Gick genom fina Kelvingrove Park, forbi den gata som vetter mot parken dar det en gang var tankt att vi skulle flytta in, vilket sket sig pa grund av for hog Council Tax.

Val pa Byres Rd var det forsta jag la marke till alla halsokostaffarer och organiska butiker som har poppat upp dar. Scotland, eller i alla fall Glasgow och speciellt West End, verkar ha kommit mycket langre an oss nar det galler Fair Trade ocksa. Var och varannan affar har en skylt dar det star att de ha rattvisa grejer, hur bra som helst. Lunchade jattegod och billig rattvis macka + juice pa ett Fair Trade-kafe/retaurant. Har lite bilder men de kan jag inte ladda upp forran jag kommer hem, tog inte med sladden.

Halsade saklart pa Frances pa Clarks ocksa, ska kanske fika med henne imorgon. Innan jag gick tillbaka hit var planen att jag skulle ta mig en cocktail pa Gong i vantan pa Amanda, men de hade bommat igen for rustning, synd! Far bli nasta gang. Och da ska jag slapa med Alan ocksa som aldrig har varit dar, shame!

Nu ska jag lasa min bok och lyssna pa Tool som spelas har i receptionen, jag alskar Blue Sky!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback