Sommarlov!

Jag vet inte om det är så välförtjänt (här tänker jag på att jag troligen kuggade matten) men nu har jag i alla fall sommarlov. Skrev sista tentan i förmiddags, i fysik, det gick nog vägen. Jag har inte varit så aktiv i bloggen på sistone, skulle kunna skylla på att jag har pluggat, tyvärr skulle det vara lögn, sanningen är att jag mest har druckit vin och inte haft något att skriva om.

Varje gång jag har börjat plugga något nytt har jag tänkt att "nu börjar allvaret", hittills har det där allvaret aldrig infunnit sig. Första halvåret på KTH gick jag på alla föreläsningar och gjorde allt man skulle i tid, det gick ju bra också. Denna termin har jag inte gått på några föreläsningar och nästan klarat mig. Undrar var som är mest värt? Jag vet att jag kommer att ta matten på omtentan, men man får en del ångest när man kuggar. Nu har jag massa planer på hur disciplinerad jag ska vara nästa termin, hur mycket jag ska plugga och träna och läsa extra kurser och jobba och engagera mig i
SEEK och och, ja. Får väl se hur det går. Det är fint att ha planer i alla fall, man ska sikta högt.

Nu siktar jag på en skön sommar i Rom. Där ska jag hänga med Frida och George, dricka vin, ha kul i puben, läsa böcker och lära mig italienska. Det ska jag väl klara.

image196
Korridorsgrillning i fredags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback