Jane Austens Emma

Det enda positiva med att ha varit sjuk hela helgen är att jag, i alla fall idag när mitt huvud inte varit på väg att sprängas, har kunnat sträckläsa Emma. Började läsa den för flera år sen, tror det var när jag bodde i Glasgow, men gav upp. Nu undrar jag varför. Det är den mest underhållande och välskrivna bok jag läst på länge, skulle inte tacka nej till att vara rik och leva i 1700-talets England!

"Of course we like Emma Woodhouse, and for reasons that are perfectly obvious; Emma is vain, snobbish, cruel, selfish - and fun"
David Nokes, Sunday Times

Rekommenderar både denna och Pride and Prejudice, att läsas på engelska så klart, min nästa blir Mansfield Park.

image282

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback