Lite fin läsning

Margaret Atwood - Kattöga Mycket bra bok, rekommenderas varmt, hennes stil påminner lite om Bodil Malmsten ibland, vet inte varför, kanske är det den kritiska tonen som ändå undgår att vara beklagande. Eller så är det någonting annat. Bra är den i alla fall.

Gun-Britt Sundström - För Lydia
Som jag tjatat om Maken så kan jag ju inte tycka att denna är dålig, tur då att den inte är det. Nu måste jag bara läsa Hjalmar Söderbergs Den allvarsamma leken som För Lydia är ett svar på. Ska bli intressant. Och så måste jag läsa Sundströms nya, Bitar av mig själv: en generationsbok så klart.

Denise Rudberg - Matilde Helt ok pausbok när man inte orkar tänka. Lite Marian Keyes-varning på att skriva en svit böcker om olika personer som känner varandra, men det gör ingenting.

      

Kommentarer
Postat av: Anonymous

Och självklart måste du läsa Ulf Lundells "Vädermannen" där hans betydligt yngre flickvän heter...Lydia...

2008-07-31 @ 10:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback