Down - metal är hot hot hot!

Jag hade glömt bort exakt hur bra metal är. Trodde kanske att det var något jag gillade i en period när jag var liten (tänk högstadiet/gymnasiet), så är det inte. Metal är det bästa. Det finns nog inget som slår en riktigt bra metalkonsert.

En sån bevistade jag i måndags när Down spelade på Debaser Medis. De består av bland andra av Phil Anselmo och Rex Brown från Pantera (som är ett av de bästa, om inte DET bästa metalbandet genom tiderna), Down har dock skippat lite manglande till förmån för en liten groovekänsla. Phil är en gud, han sjunger fortfarande, efter både drogproblem, ryggproblem och trasiga stämband - FAN-TA-STISKT. Glädjande var också att det var knökfullt med folk, stämningen var underbar och bandet verkade vara på bästa konserthumör. När Phil dedicerade en låt till Dimebag ville ingen sluta applådera och hela konserten igenom kom han med kärleksförklaringar till publiken. Vem sa att metal var ont och hårt? Konserten i måndags var bara kärlek rakt igenom, om än paketerad i för vissa brutal musik.

image290
Inte klockren bild, jag vet, men det är inte ultimata fotoförhållanden på konsert. Lägg märke till den söta gitarristen till vänster, lite jultomtekänsla över honom, sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback