Squarepusher

Jag tänkte ju att jag började bli lite haj på elektronisk musik, först var det The Knife, 2 Many DJ's och DJ Shadow och nu har jag lyssnat en del på Justice, Digitalism, Röyksopp osv. Squarepusher var dock en helt annan femma.



I början av konserten kände jag mig lite vilsen och det mesta som alla hängivna fans verkade uppskatta gick över huvudet på mig. Men efter ett par låtar började det falla på plats och jag gillade det betydligt mer än jag trodde att jag skulle, sen blev det tyngre och tyngre tills det var jättesnabb metal och jag kände mig hemma, de bitarna var magiska. Detta utvecklades till helt omöjliga rytmer då han byte från en vanlig, 4-strängad, bas till en 6-strängad. Då blev det för komplicerat för mig igen. Konserten avslutades med några lite lättare extranummer men metalbitarna i mitten är fortfarande helt klart mina favoriter, måste försöka få tag på det på skiva för allt som finns på Spotify är bara flum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback