Badmössa?

Var nyss och tränade för första gången sen jag kom hit, köpte ju springskor för ett tag sen och PEC (den stora fina anläggningen där allt finns ligger jättenära mig) så jag hade liksom ingen ursäkt nu när förkylningen nästan har släppt. Planen var att jag skulle springa 5 km på 30 min, 10 km/h alltså. Trodde det var lagom. Det var det också - de första 5 minuterna. Efter en kvart var jag rädd att kräkas så jag gick i 5 min, sen klarade jag 5 min till innan jag var tvungen att gå igen. Klarade ett sista 5 min-intervall innan kroppen sa stopp. Var inte långt från att svimma när jag gick av bandet. Jag är så sjukt fit! Detta är inte ok. Måste nog sätta upp något slags träningsprogram för mig själv för jag kan inte fortsätta så här. Speciellt inte då jag lever på en löpardiet (massor med pasta alltså). Återkommer kanske med en rapport.

Efter mardrömsspringandet hade jag tänkt gå och simma lite, skönmotion. Gick glatt iväg till simdelen bara för att mötas av en stor skylt där det stod att man måste ha badmössa. BADMÖSSA??! Hoppades att det var en sån regel man inte behöver följa så jag gick in till simhallen för att försöka hitta någon som bekräftade detta, men icke, varenda en hade badmössa. Surt. Så nu har jag alltså ett dilemma. Ska jag köpa en badmössa för att få simma ibland? Det ingår liksom i kortet. Men det är ju inget jag kommer göra jätteofta. Eller kanske, eftersom jag är så kass på att springa. Och hur sätter man på sig en badmössa förresten, verkar krångligt, de är ju jättesmå. Och vilket material vill man ha? Såg en automat där de hade några i latex och lite andra material. Någon som vet?

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag hade badmössa när jag jobbade som babysimsinstruktör, det är faktiskt rätt skönt att slippa få klorvatten i håret. Men lägg pengarna på en aningens dyrare mössa i silikon för de i latex är sjukt svåra att få på sig och luktar sjukt mycket latex, blä.

Postat av: Sandrine

åh, tusen tack. precis de expertråd jag behövde!

2009-02-24 @ 09:43:50
URL: http://sandrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback