Derry

Hade ju glömt att lägga upp bilderna från söndagens utflykt till Derry, då vi egentligen skulle ha åkt till Giant's Causeway men kollade fel på bussarna. Så nu kommer lite fler bilder på väggmålningar om det är någon som fortfarande bryr sig?


Utsikt över Bogside (republikanskt/katolskt område) från stadsmuren som går runt stadskärnan, söta hus väl?


Tre pubar på rad precis utanför muren, Derry känns väldigt kuperat när man kommer från helplatta Belfast


Bogside


Bogside


Bogside. You Are Now Entering Free Derry står det till vänster, Derry halvt överklistrat med Gaza


Bogside


Infoskylten till målningen, hemska saker


Bogside. Min favoritmålning


Enda bilden från det unionistiska/protestantiska området

Av någon anledning tycks vi alltid hamna på den republikanska sidan och skita i unionisterna, vet inte varför. Kanske för att Julie gått med i Sinn Fein? Hon är galen.

För övrigt heter Derry Londonderry om man är unionist, detta fick jag med all önskvärd tydlighet veta när min klasskompis vägrade fatta vad jag menade när jag sa att jag varit i Derry i måndags. Jag fick alltså också indirekt veta att han är protestant. Mycket intressant denna stad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback