Pro-Life?

Igår var det Refreshers Fair på SU (Student Union), alltså motsvarande Kårens Dag på KTH. Eftersom jag hade varit på ett Amnesty-möte stod jag i deras monter, kan väl inte säga att jag hade så mycket information att dela med mig av men det var kul ändå.

Extra roligt var att de hade placerat oss mittemot Pro Life-montern, abortmotståndarna alltså. På någon mystiskt vis råkade en av deras foldrar, med överskriften 'Rape, incest and abortion', hamna på vårt bord. Det var mycket intressant läsning kan jag meddela, på något sätt hade de fått det till att fri abort faktiskt betyder obligatorisk abort, det var i alla fall det hela deras resonemang grundades på. De hade grävt fram ett våldtäktsoffer som inte ville göra abort och en kvinna som kommit till världen genom en våldtäkt och tyckte på något vis att dessa männsikors blotta existens gör att abort borde förbjudas. Intressant minst sagt. FRI abort var det ja. Just det.

Frågade en av våra ordförande (vi har två, co-president) hur de hanterar abortfrågan här där det är lite mer infekterat än i Sverige och då berättade hon att de undviker den i största möjliga mån, så illa är det alltså. Synd, tycker jag. Det är ju här vi verkligen måste agera, protestera och stå upp för mänskliga (kvinnors) rättigheter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback